Plán vyplnil:
Aneta Lenhardtová
IČ organizace:
72743158
Název organizace:
Základní škola a Mateřská škola, Louka u Litvínova, okres Most
Ředitel/ka (Statutární zástupce):
Mgr. Radka Jašontková
Adresa:
Husova
Místo:
Louka u Litvínova
PSČ:
43533
Kraj:
Ústecký kraj
Zřizovatel:
Obec
1) Na základě čeho je preventivní program školy vypracováván?
- Profesního citu (intuice)
- Diskuzí s vedením školy a učitelským sborem
- Analýzy aktuální situace školy
- Sledování výskytu rizikového chování na škole v uplynulém školním roce
- Šetření/mapování klima školy realizovaného v uplynulém školním roce
2) Identifikovali jste při přípravě preventivního programu školy nějaké specifické rizikové faktory vaší školy?
Ne
3) Jací další specialisté, mimo školního metodika prevence, působí přímo na vaší škole:
- Výchovný poradce
Počet tříd | Počet žáků | |
---|---|---|
MŠ – děti předškolního věku | 1 | 26 |
1. ročník ZŠ | 1 | 13 |
2. ročník ZŠ | 1 | 11 |
3. ročník ZŠ | 1 | 12 |
4. ročník ZŠ | 1 | 7 |
5. ročník ZŠ | 1 | 9 |
Suma řádků | 6 | 78 |
5) Stručná analýza situace
Budova školy je přehledná, chodby jsou vyzdobeny žákovskými obrázky či fotografiemi, popř. výukovými, jazykovými a preventivními plakáty. Žáci se specifickými poruchami spolupracují s PPP.
V rámci výuky jsou pořádány exkurze, výlety, divadelní představení a pořady, které doplňují učivo.
V případě potřeby spolupracujeme s policií ČR nebo s OSPODEM.
Prevence sociálně - patologických jevů je zakotvena ve školním řádu.
Preventivní tým tvoří: ředitelka školy, ŠMP, výchovný poradce, třídní učitelé, vychovatelka.
Žáci mají možnost využívat školní knihovnu, pedagogové mohou využívat odbornou literaturu, časopisy, absolvovat semináře či další vzdělávací programy.
Žáci mohou využívat schránky důvěry umístěné na chodbě.
6) Jaké máte stanovené cíle (konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově ohraničené) preventivního programu školy?
Cíl číslo: 1 | |
---|---|
Cíl: | Výchova ke zdraví a zdravý životní styl |
Ukazatele dosažení cíle: | Pitný režim, dostatek ovoce, zeleniny, správné stravovací návyky |
Zdůvodnění cíle: | chybné stravovací návyky, nedostatek vhodných volnočasových aktivit |
Návaznost na dlouhodobé cíle: | dlouhodobá prevence -směřování ke zdravému životnímu stylu |
Cíl číslo: 2 | |
---|---|
Cíl: | povědomí o nebezpečnosti užívání návykových látek |
Ukazatele dosažení cíle: | informovanost žáků o nebezpečnosti OPL |
Zdůvodnění cíle: | riziko možnosti nabídky, získání návykové látky |
Návaznost na dlouhodobé cíle: | dlouhodobá prevence |
Cíl číslo: 3 | |
---|---|
Cíl: | zvyšování odolnosti vůči negativním vlivům, šikana, kyberšikana |
Ukazatele dosažení cíle: | Asertivní jednání, slušné chování, solidarita, tolerance |
Zdůvodnění cíle: | Časté trávení žáků na sociálních sítích či či videích Preventivní opatření |
Návaznost na dlouhodobé cíle: | ano dlouhodobá prevence |
Cíl číslo: 4 | |
---|---|
Cíl: | osobní bezpečí |
Ukazatele dosažení cíle: | Nízká úrazovost |
Zdůvodnění cíle: | dětské úrazy, násilí, |
Návaznost na dlouhodobé cíle: | ano, osobní bezpečí |
Cíl číslo: 5 | |
---|---|
Cíl: | Zvýšit obecné povědomí žáků o bezpečném chování v dopravě. |
Ukazatele dosažení cíle: | Počet preventivních aktivit na téma "Dopravní výchova". |
Zdůvodnění cíle: | Zvýšení obecného povědomí povede k bezpečnému chování žáků v dopravě. |
Návaznost na dlouhodobé cíle: | Cíl souvisí se vzdělávacími cíli školy v oblasti zdravého životního stylu. |
1) Jméno a příjmení školního metodika prevence:
Mgr.Aneta Lenhardtová
2) Kolik let celkem Vy osobně vykonáváte funkci školního metodika prevence?
1
3) Zastáváte Vy osobně na vaší škole, mimo školního metodika prevence, také nějaké další funkce?
- Ano, třídní učitel/ka
- Ano, výchovný poradce/kyně
4) Máte ukončené akreditované studium k výkonu specializovaných činností pro školní metodiky prevence podle § 9 vyhlášky č. 317/2005 Sb.?
Ne
5) Plánujete v nadcházejícím školním roce Vy osobně v rámci zvyšování své kvalifikace účast na nějakých vzdělávacích kurzech, seminářích, konferencích či výcvicích k tématu primární prevence rizikového chování (kromě specializačního studia)? Uveďte prosím případně jejich název, zaměření a rozsah.
Ano
MŠ – děti... | 1. ročník ZŠ | 2. ročník ZŠ | 3. ročník ZŠ | 4. ročník ZŠ | 5. ročník ZŠ | Suma sloupců | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Prevence šikany a projevů agrese | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 6 |
Prevence kyberšikany | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Prevence záškoláctví | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Prevence rizikových sportů | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Prevence rizikového chování v dopravě | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 6 |
Prevence rasismu a xenofobie | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Prevence působení sekt a extrémistických náboženských směrů | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Prevence rizikového sexuálního chování | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Prevence užívání tabáku | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Prevence užívání alkoholu | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Prevence užívání dalších návykových látek | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Prevence závislostního chování pro nelátkové závislosti (hazard, počítačové hry apod.) | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 6 |
Prevence poruch příjmu potravy | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Prevence kriminálního chování | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Prevence duševních onemocnění a psychických problémů | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Suma řádků | 3 | 7 | 7 | 12 | 15 | 15 | 59 |
1) Název poskytovatele programu:
Jiné
Doplňující text: Městská knihovna Litvínov
2) Úroveň programu:
Všeobecná primární prevence
3) Jaké jsou v tomto programu hlavní formy práce:
- Přednáška, prezentace informací
- Interaktivní skupinová diskuse
- Zážitkový program
- Zapojení vrstevníků podobného věku (tzv. peer prvek)
- Individuální práce s dítětem, rozhovor či edukace
Počet tříd | Počet hodin | |
---|---|---|
MŠ – děti předškolního věku | 0 | 0 |
1. ročník ZŠ | 1 | 8 |
2. ročník ZŠ | 1 | 8 |
3. ročník ZŠ | 1 | 7 |
4. ročník ZŠ | 1 | 4 |
5. ročník ZŠ | 1 | 4 |
Suma řádků | 5 | 31 |
4-b) Pro indikovanou prevenci: uveďte, v jaké podobě plánujete realizovat indikovanou prevenci.
5) Zaškrtněte typy rizikového chování, na které je tento program zaměřen.
- Prevence šikany a projevů agrese
- Prevence kyberšikany
- Prevence záškoláctví
- Prevence rizikového chování v dopravě
- Prevence užívání tabáku
- Prevence užívání alkoholu
- Prevence užívání dalších návykových látek
- Prevence závislostního chování pro nelátkové závislosti (hazard, počítačové hry apod.)
- Prevence kriminálního chování
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Poskytování odborných konzultací třídním učitelům
Zaměření:
Poskytování odborných konzultací třídním učitelům - je určena třídním učitelům v případě výskytu rizikového chování v třídním kolektivu, cílem je pomoct třídnímu učiteli sestavit ozdravný plán pro žáka či skupinu žáků, výsledkem je, že třídní učitel bude poté schopen podobné věci řešit sám.
Cílová skupina: třídní učitelé
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
10
1) Uveďte stručný popis naplánované aktivity.
Konzultace pro rodiče.
Zaměření:
Konzultace pro rodiče. Poskytování odborné konzultace rodičům při řešení rizikového chování. Předávání kontaktů na odborníky, instituce, společnosti, kteří mohou být nápomocni při řešení rizikového chování žáků.
Cílová skupina: rodiče žáků
2) Odhadněte časovou dotaci věnovanou této aktivitě.
10